x
hu
en
Escape room

Újabb szabadulószobát készítettek a szegedi piarista tanárok

A játékosoknak ezúttal az ÁVH börtöneiből kell kijutniuk, miközben megismerkednek az ‘50-es évek Magyarországával.
2022.10.08.

A játékosoknak ezúttal az ÁVH börtöneiből kell kijutniuk, miközben megismerkednek az ‘50-es évek Magyarországával.

A trianoni szabadulószoba után ezúttal az ÁVH pincebörtönében kapunk izgalmas feladványokat a szegedi Dugonics András Piarista Gimnázium két tanárának jóvoltából. Olyan izgalmas karakterek várják az 1950-es évek iránt érdeklődőket, mint Bibó István, Gérecz Attila és Zsigmond Vilmos. Többek között ők kalauzolják a szabadulni vágyókat öt szobán keresztül, ahol történelemhez, irodalomhoz, filmekhez, sporthoz és zenéhez kapcsolódó kérdések megválaszolásával nyerhetik vissza szabadságukat.

A DÉLMAGYAR-nak nyilatkozva Boldog Zoltán elmondta, a szabadulószoba ötlete abból adódott, a szabadulószobák igen népszerűek mostanában, és szerették volna kipróbálni, mennyire működik ez az oktatás keretei között.

– A Trianonhoz kapcsolódó szoba egy kísérlet volt részünkről, amely úgy érezzük sikeres volt. A visszajelzések szerint szinte ugyanannyi felnőtt próbálta ki a szabadulószobát, mint diák. Szerettük volna a szülőknek megmutatni, hogy a digitális oktatás világában is szerezhetnek élményt a gyerekek. Az is fontos célunk volt, hogy tanári munkánkból a felnőttek is profitáljanak, az ő szemléletüket is tudjuk formálni – emelte ki. Elmondta, nagy divatja van mostanában a pedagógiában a gamificationnek, azaz a játékosításnak, ez a módszer pedig őket is meggyőzte.

A gamifikáció – vagy más néven játékosítás – a játékok és játékelemek alkalmazását jelenti az élet játékon kívüli területein, célja pedig, hogy az ott zajló folyamatokat érdekesebbé és eredményesebbé tegye. Kiválóan alkalmazható az oktatásban, az egészségügyben, kulturális területeken és a munkahelyi környezetben is – mindenütt minőségi javulást eredményezhet.

Az alkotók emellett hívei az élménypedagógiának is, amelynek alapelve, hogy az élményszerűség jelentősen növeli a tanulás-tanítás hatékonyságát. Ezért döntöttek úgy, hogy újabb virtuális szabadulószobát hoznak létre 1956-hoz kapcsolódóan. 

Minden játék végén egy kód várja a játékosokat, amit a szabadulás után gépelhetnek be, majd a kérdőívet kitöltve esélyük nyílik egy nyereményjátékban való részvételre. A másik fontos tudnivaló, hogy a szabadulószoba bemelegítés egy országos pályázathoz, ahol komoly tárgynyeremények várják az 5–8. és a 9–12. osztályos korosztályt. Erről az iskola honlapján olvasható részletes információ.

Hogyan fejleszthető a kreativitás?
2024.12.03.
Hogyan fejleszthető a kreativitás?
A kreativitás az emberi képességek egyik legértékesebb eleme, amely nem csak már meglévő problémákat segít megoldani, de teljesen új ötleteket is képes szülni. 
Számfestő: hogyan válhatsz művésszé előképzettség nélkül
2024.11.21.
Számfestő: hogyan válhatsz művésszé előképzettség nélkül
A számfestő kreatív hobbi, amely szórakoztató és stresszoldó. Ismerd meg a számfestő világát, és készíts gyönyörű képeket könnyedén, otthon!
Ilyenek lesznek a jövő szabadulószobái?
2022.10.27.
Ilyenek lesznek a jövő szabadulószobái?
A szabadulós játékok ma már az egyik legnépszerűbb programlehetőséget jelentik. A játékosok lelkesedése nem véletlen: csapatmunka, borzongás, adrenalinfröccs, sikerélmény - a képzeletbeli világokban minden adott, ami a mindennapokból olyan nagyon hiányzik.
Újabb szabadulószobát készítettek a szegedi piarista tanárok
2022.10.08.
Újabb szabadulószobát készítettek a szegedi piarista tanárok
A játékosoknak ezúttal az ÁVH börtöneiből kell kijutniuk, miközben megismerkednek az ‘50-es évek Magyarországával.
TOVÁBBI CIKKEK